Buscar en ADSADN Buscar en Google

domingo, 14 de octubre de 2007

Perfil de la Elena

ADSADN entrevista a una de les seves col·laboradores: Elena

Per què vas escollir Biologia com carrera?
Doncs per múltiples raons:

a) Perquè volia saber el per què de les coses.

b) Perquè quan una es passa la infància recollint flors i jugant amb
els animalons com la Heidi el menys dolent que li pot passar és que
vulgui ser zoòloga i després es passi a la genètica.

c) Perquè sóc una d'aquestes excèntriques que és capaç d'emocionar-se
quan veu unes herbotes creixent després d'un desmunt fet a la
carretera. El miracle de la vida obrint-se camí!! Mai he deixat de
meravellar-me davant d'això.

d) Perquè la biologia et dóna un bagatge cultural i d'informació que
et permet entendre moltes altres coses de la vida moderna: els avenços
en biomedicina i genètica, una miqueta de veterinària, etiologia,
antropologia, botànica, farmàcia, bioquímica, metabolismo...de vegades
et dóna la sensació que saps més de certes coses que el teu metge de
capçalera! A més sempre quedes de luxe davant els amics quan ets
l'única que coneix el nom de cert arbre i a sobre ets capaç
d'enrecordar-te del seu nom científic...

i) Perquè la investigació científica m'atreia: és una manera de fer
alguna cosa productiva per la humanitat. No tot es limita a salvar
balenes i nens famolencs.

f) Perquè em sembla molt trist renunciar als teus somnis i estudiar
amb desgana una carrera amb millors sortides laborals però molt menys
interessant.

g) Perquè tinc una preocupant tendència cap al masoquisme.


Com vas arribar a aquest blog?
A mi la docència sempre m'ha atret. Durant la tesi vaig haver de donar
classes pràctiques als alumnes de la Universitat, i malgrat tot va ser
una boníssima experiència. Encara que els Universitaris són una altra
fauna, mai vaig descartar que la docència a hormones amb potes fos una
de les meves sortides professionals (i segurament la millor pagada),
així que em vaig apuntar al CAP abans que no ho convertissin en un
màster i sortosament vaig coincidir amb una bona gent que em va
convidar a participar en el seu grup de treball, i als quals vaig
suggerir de crear un blog com a manera de comunicació. Encara que el
camí cap a les oposicions es va truncar per a uns quants, la ment
creativa de'n Salva va dissenyar aquest projecte i va pensar en mi.

Suposo que no et dediques exclusivament a aquest blog. Estudies o treballes?
Estic en el ferregós camí cap al dipòsit de la tesi, així que busco
alguna barraca en la qual no els importi contractar a una doctora;
mentrestant treballo per les tardes en els Serveis
Científicotècnics de la UB.

Hi ha alguna cosa més que creguis que hem de saber?
Gens, absolutament GENS té sentit si no és a la llum de l'Evolució.


Entrades publicades:


Guarint malalties genètiques amb antibiòtics

Calent, amargant, fort i...escàs?
Qui corromp els limfòcits?
Magreja el teu amic abans de demanar-li diners
Aquí no es llença res
Neixen sabent llatí
La mà que bressola...
Ribefood: segur que menges bé?
D'olis i demència: dels enllaços entre àtoms a l'alzheimer
Una vacuna efectiva contra el càncer de colon en ratolins
Esquizofrènia i sexisme neuronal
Sobre el que tiren més que dues carretes...
Alguns comentaris sobre l'homeopatia
Una mica de tristesa no és dolent
Curiositat, prozac i dubtes
Per Setmana Santa, una de romans (i d'egipcis, grecs...)
Un ful·lerè és per sempre

No tot és qüestió de fumar-se un petard
Lab Basics (1): Horts de cèl·lules
Lab Basics (2): Purificant l'essència
Lab Basics (3): Fotocopiant àcids nucleics
Lab Basics (4): Fotocopiant àcids nucleics
Lab Basics (5): Analitzant seqüències
Lab Basics (6): Clixant biomolècules
Lab Basics (7): Clizant biomolècules (II)
Lab Basics (8): Talla-i-enganxa: dissenya el teu propi clon
Lab Basics (9): Fàbriques de proteïnes
Lab Basics (10): Pinta i coloreja (cèl·lules)